Organisatiestructuur

We voegen een nieuwe AI-coördinatorrol toe onder het Student Support Center, zodat de technische, organisatorische en privacygerelateerde aspecten van AI binnen de studentbegeleiding professioneel worden geborgd.

Wat verandert er intern?

Er komt een vaste verantwoordelijke die toeziet op het AI beheer, de privacy afspraken en de technische updates.

AI-beheer

Het onderhouden en optimaliseren van de AI-tools, zodat deze betrouwbaar en up-to-date blijven.

Privacy afspraken

Het houden aan de AVG-richtlijnen, dataminimalisatie en veilige opslag van gegevens

Technische updates

het monitoren van nieuwe functionaliteiten en het doorvoeren van verbeteringen zonder de werkprocessen te verstoren.

Wat verandert er intern?

Hieronder zie je wat er verandert.

Studentcoaches leren werken met AI-rapportages

 

Zodat zij sneller inzicht krijgen in patronen, kwaliteiten en valkuilen van studenten. De rapportage wordt een hulpmiddel, geen oordeel.

De instaptraining wordt uitgebreid

Met onderdelen over AI-ethiek, privacy en dataveiligheid, zodat alle coaches bewust en verantwoord met de technologie omgaan.

Coaching wordt hybride

 

AI als basis:

De chatbot laat studenten testen, reflectievragen beantwoorden en data verzamelen vóór het gesprek.

Mens als verdieping:

De coach gebruikt deze inzichten om gerichter, persoonlijker en effectiever het gesprek te voeren.